לימודי טכנאי מיזוג אוויר וקירור

לימודי טכנאי מיזוג אוויר וקירור

מה נדרש ללימודי טכנאי מיזוג אוויר וקירור?

אפשרויות קידום והרחבה מקצועית

יתרונות ללימודי מיזוג אוויר וקירור

בניתוח פשוט, ניתן להבחין בנקל שטכנאות מיזוג אוויר וקירור הוא מקצוע עם עתיד ורוד. שני גורמים עיקריים מבטיחים זאת; הראשון הוא הצפת השוק בשנים האחרונות במזגנים זולים, בעיקר מסין, אשר נוטים יותר לתקלות ומפרנסים בכך טכנאים לא מעטים, והסיבה השניה היא כמובן ההתחממות הגלובלית שמבטיחה לנו קיצים קשים יותר ויותר מדי שנה. כיום לא ניתן כבר להכחיש את השפעת משבר שינוי האקלים. כל עונה חדשה טומנת בחובה תופעות מזג אוויר קיצוניות שפעם נחשבו לחריגות ויוצאות דופן. הסטטיסטיקה מצביעה על כך שכל עשור ואפילו כמעט כל שנה כיום חמה מקודמתה. על פי מדידות נאס''א כל חודש בחצי השנה הראשונה של 2016 היה החם ביותר מאז החלו המדידות בשנת 1880. תופעה זו רק מקצינה ומחמירה ללא פתרון בעתיד הנראה באופק. כל מה שנותר לנו בינתיים הוא רק להיבהל ולנסות לקרר את עצמנו. טכנאי קירור ומיזוג אוויר אחראי לפעילותם התקינה של מזגנים ומתקני בקרת אקלים מכל הסוגים, החל ממזגן ביתי קטן ונייד לקירור חדר ילדים, ועד מערכת מרכזית המשרתת מבני ענק בעלי חללים רחבי ידיים. ישנם סוגים שונים של מכשירים, בעוצמות שונות ולמטרות אחרות, אך העיקרון הטכני הכללי מקביל בכולם. פעולת המזגן נשענת על עקרונות התרמודינמיקה. בקדמת המזגן נמצאים צינורות ובהם גז בטמפרטורת החדר. בעת ההפעלה הוא נשאב אל חלקו האחורי, שם נדחס בלחץ גבוה עד הפיכתו לנוזל. מהלך זה גורם להתחממותו ופליטת חום, ולשם קירורו משמש המאוורר שבאחורי המזגן. כעת, הנוזל שנדחס מוזרם שנית אל הצינורות שבקדמת המזגן בהם הלחץ נמוך, ובשל כך הוא שב למצבו הקודם – גז. בתהליך זה הוא מתפשט לנפח גדול בהרבה, הטמפרטורה שלו צונחת תוך שהוא סופח חום מהאוויר. כעת כאשר נושב המאוורר על הצינורות הם מאבדים חום לטובת הגז הזורם בהם, והתוצאה היא האוויר הקר והנעים הנושב מקידמת המזגן.

מה נדרש ללימודי טכנאות מיזוג אוויר וקירור

הקורסים המכשירים למקצוע מציבים תנאי קבלה פשוטים ביותר – 10 שנות לימוד, כך שנדירים הם המועמדים שלא יוכלו להתקבל אליהם. יתרה מכך, מסיימי צבא יוכלו בקלות רבה ללמוד גם על חשבון הפיקדון ולא להוציא שקל מכיסם. ניתן לחלק את מסלולי הלימוד בתחום לשלושה סוגים עיקריים: התמחויות פרטניות, ולימודי יסודות המקצוע בליווי הסמכת משרד הכלכלה או בלעדיה. התחום מפוקח ומתוקנן על ידי משרד התמ''ת, אשר מעניק מצדו תעודת סיווג מקצועי מסודרת. ההכשרה הרשמית מצריכה לימודים ארוכים קצת יותר (370 שעות לימוד לכל הפחות), אך התמורה לכך מוצדקת, כי יש משמעות לרמת ההסמכה והרשמיות שלה. לא מעט מעסיקים יקבלו אך ורק מי שמצוידים בתעודה פורמלית, אשר גם מבטיחה כי עברו הדרכה מלאה וגם את האפשרות לבטח אותם במהלך עבודתם. אם כן, למי שרואה את עתידו כטכנאי מיזוג אוויר וקירור מוטב יהיה לפנות לקורס המעניק את ההסמכה, ואילו מי שמתעניינים בנושא באופן פחות מחייב מקצועית, יוכלו להתפשר על האפשרות הקצרה יותר.

אפשרויות קידום והרחבה מקצועית

טכנאי בעל נסיון יכול להשתלם במסגרת התמחויות, ביניהן למתקני קירור תעשייתי ומסחרי או מערכות מרכזיות. כל הכשרה כזו מקנה התמצאות ומיומנות מקיפה יותר, אותה ניתן להציג ללקוחות מוסדיים גדולים יותר, ולהתמנות לאחראי מצדם על מתקנים מורכבים ומאתגרים יותר. קורס בהסמכת משרד הכלכלה מעניק עם סיומו גם בונוס בדמות תעודת חשמלאי עוזר, אשר מאפשרת עם הזמן בזכות עצמה קידום באפיק נוסף. זוהי אמנם תעודת החשמלאי הבסיסית ביותר, אך היא דרושה ומסייעת משמעותית למי שמבקש להתמקצע בענף זה, וגם מאפשרת טיפול במתקנים במתח נמוך ועבודה בצמידות ובפיקוח איש מקצוע בדרגה גבוהה יותר.

יתרונות ללימודי מיזוג אוויר וקירור

רבים מבין הקורסים העוסקים בלימוד טכנאי מיזוג אוויר מוכרים לצורך לימודים על חשבון הפיקדון לחיילים משוחררים וכן ללימודים על חשבון משרד התמ''ת. אם אתם עומדים בתנאים הנדרשים תוכלו לחסוך הרבה כסף בדרך לרכישת מקצוע יעיל ורווחי.

לקבלת מידע ללא התחייבות
מלאו פרטים ונחזור אליכם תוך זמן קצר