קורס בטיחות בעבודה

קורס בטיחות בעבודה

איזה קורסים של בטיחות בעבודה קיימים?

מה אני צריך כדי ללמוד קורס בטיחות בעבודה?

יש עוד דברים שעלי לדעת?


סיימת לימודי הנדסאים ואתה מחפש את הקורס הזה שייתן לך עוד קצת יתרון בעבודה על פני המתחרה מולך בשוק? קורס בטיחות בעבודה יכול לספק את הסחורה בכל מה שנוגע לפן זה של הדברים. את רואה את הכול שלושה צעדים קדימה והיכולת שלך לזהות סיכונים אפשריים גרמה לכמה וכמה מעסיקים לחסוך המון כסף ולמנוע הרבה תקלות. למה שלא תהפכי את זה לקריירה ותלמדי קורס בטיחות בעבודה? שנים שאתם עובדים באותו מפעל והגיע הזמן שלכם להתקדם. אתם לא רוצים לעזוב את מקום העבודה אבל לשנות קצת את התפיסה ולהגדיל את תחומי האחריות זה בהחלט משהו שאתם מחפשים. קורס ממונה בטיחות בעבודה בטוח יעניק לכם את קפיצת המדרגה שאותה אתם מחפשים.

איזה קורסים של בטיחות בעבודה קיימים?

לימודי ממונה בטיחות אש מהווים אחד ממסלולי הלימוד במסגרת קורס בטיחות בעבודה, כאשר הצורך בממונה בטיחות אש רק הולך וגובר עם השנים מתוקף תקנות הבטיחות במדינת ישראל. קורס ממונה בטיחות אש יעניק לכם את האחריות המקצועית בתפקיד זה וילמד אתכם את הפיזיקה והכימיה של הבערה, כיצד לערוך סקרים של סיכוני אש, תעסקו בתקנים הישראליים והבינלאומיים בבטיחות אש, תלמדו על ציוד המגן והטיפול בתקלות אש ואף איך להכין תיק תרגיל וסדרי בטיחות במקרים של אש. קורס זה אורך בסביבות שמונה מפגשים שעליהם תקבלו הכרה של משרד התמ''ת לימי עבודה אלו. אם יש לכם תואר במדעי הטבע, הטכנולוגיה או ההנדסה וגם ניסיון של מספר שנים בעבודה בתעשייה, קורס ממונה בטיחות בעבודה יכול להיות עבורכם נתיב מעניין להמשך הקריירה (וגם אם אתם לא עומדים בכל הדרישות האלו שווה לכם לנסות, ועדת חריגים יכולה לאשר אתכם בהתחשב בנסיבות שונות). במהלך הקורס תלמדו על סיכונים כלליים בעבודה (סיכונים כימיים, סיכוני מים, סיכוני אש, הגורם האנושי וכן הלאה), תכירו את המערכות השונות בארץ שנוגעות בבטיחות ועוסקות בנושא זה, תלמדו חוקים ותקנות בטיחות וכן את נושא נשיאת האחריות במקרים של הפרה בטיחותית.בסוף הקורס תעמיקו בנושא בניית מערך בטיחות בארגון והכשרת כוח האדם העובד בנושא זה, כולל בניית תיקי בטיחות, תרגילים ועוד. לימודי ממונה בטיחות בעבודה הם מעמיקים ומחייבים, כאשר אורך הקורס הוא בסביבות שנת לימודים (תלוי באופי הקורס ובידע שאיתו מגיעים הלומדים), במפגשים של פעם או פעמיים בשבוע.

מה אני צריך כדי ללמוד קורס בטיחות בעבודה?

רוב הקורסים העוסקים בנושא בטיחות בעבודה דורשים ידע מקדים שכולל תואר אקדמי בהנדסה, מדעי הטבע, לימודי טכנולוגיה ותחומים דומים. בנוסף לזה, יהיה עליכם להוכיח שנות ניסיון בעבודה בתחומים אלו על מנת להראות בקיאות וידע לקראת תפקיד הממונה על בטיחות. עם זאת, חשוב לציין שהוועדה הממונה על קורס בטיחות בעבודה לעתים מאשרת גם לאנשים שאינם עומדים בדיוק בתקן הנדרש להצטרף לקורס. על כן אם אתם רוצים ללמוד קורס ממונה בטיחות בעבודה בענפים השונים ואינכם עומדים בדרישות באופן מדויק, אל תתייאשו ונסו לברר ולגשת לוועדת חריגים.

יש עוד דברים שעלי לדעת?

קורס ממונה בטיחות בעבודה (כמו קורס ממונה בטיחות אש, כמו קורס הובלת חומרים מסוכנים ודומיהם) מפוקחים פעמים רבות על ידי משרד התמ''ת, כאשר המבחנים הסופיים מועברים על ידי המשרד והתעודה המתקבלת ניתנת אף היא על ידי משרד העבודה ומוכרת על ידו. אחד המשתנים המהותיים ביותר בעובדה זו הוא נושא התשלום לקורס, שכן אם אתם זכאים לקורס בהתאם לתנאים המוגדרים על ידי משרד העבודה, תוכלו להשתתף במסגרות שונות המציעות קורס ממונה על בטיחות בעבודה ולשלם עבור ההשתתפות סכום סמלי בלבד.

לקבלת מידע ללא התחייבות
מלאו פרטים ונחזור אליכם תוך זמן קצר