לימודי בנייה

לימודי בנייה

איזה לימודי בניין קיימים?

מה אני צריך כדי ללמוד לימודי בניה?

יש עוד דברים שעלי לדעת?

יש לך ידיים טובות ואתה אוהב לעבוד עם אנשים ועבור אנשים? קורס בנייה יכול להפוך את הנטייה הטבעית שלך לקריירה מעניינת. יש לך שנים של ותק בעיצוב פנים או באדריכלות ואת רוצה ללמוד קצת יותר על הצד הטכני שמגשים את מה שאת חולמת? לימודי בניה, שמציעים קורסים רבים בנושא, יפקחו לך את העיניים ויעזרו לך לתקשר הרבה יותר טוב עם הצוותים שמאחורי התוכניות. אתם מהנדסים, עובדים בבנייה, מעצבים או אמנים ורוצים להרחיב את האופקים שלכם ולהציע ללקוחות הסתכלות נוספת על המציאות או אופציות אחרות למה שהם חולמים? לימודי בנייה כוללים קורסים רבים בתחומי הבניין שיכולים להעצים את ההתמחויות שלכם ולפתוח אתכם לקהל לקוחות רחב הרבה יותר.

איזה לימודי בניין קיימים?

קורס מומחה בנייה בגבס ילמד אתכם איך למקסם את העבודה בגבס ולהיעזר בו במהלך שיפוץ, בנייה או עיצוב מבנה. בהתחשב בעובדה שהשימוש בגבס נהיה נפוץ יותר ויותר, ההתמחות בבנייה בעזרת חומרים אלו תשמש אתכם מאוד, בין ואתם חסרי ניסיון ורוצים להתמחות רק בגבס או שיש לכם ניסיון ואתם רוצים להוסיף עוד נדבך לארגז הכלים שלכם. קורס בניה בגבס כולל נושאים שקשורים לבניה באופן כללי וכן לעבודה בגבס בפרט, כך לדוגמה במהלך הקורס תלמדו שרטוט בניין, עבודות צביעה בגבס, סוגי גבס שונים והשימושים  בין חומרי בניין שנעשים בהם, הנמכת תקרות בעזרת גבס, עיצוב גבס ועוד. מעבר ללימודים העיוניים תלמדו הרבה בקורס זה בעזרת הידיים ותבצעו שעות תרגול רבות כדי להעמיק את הידיעות שלכם ואת היכולות שלכם בגבס. אם אתם מתעניינים בנושא הקיימות באופן כללי או שאתם מהנדסים או אנשי מקצוע מתחום הבניין שרוצים לעבוד בסביבה ירוקה יותר, קורס עקרונות בתכנון בנייה ירוקה יעשיר את הידע שלכם בנושא ויעניק לכם כלי עבודה בדיוק כמו שאתם רוצים. תלמדו תכנון אדריכלי ''ירוק'', תנתחו פעילויות ''ירוקות'' של בנייה או תכנון שקיימות בארץ ובעולם, תכירו כלים טכנולוגיים שיאפשרו לכם לעבוד בגישה זו ותלמדו דרכים מעשיות להתמודד עם פרויקטים של בנייה ירוקה בגדלים השונים. קורס ניהול פרויקטים בבנייה נחשב לאחד הקורסים המבוקשים ביותר כיום בארץ (לפחות בכל מה שנוגע לתחום הבניה) משום שהוא מאפשר לבוגרי הנדסה, לאנשים שעוסקים בתחום הבנייה או הנדל''ן ולאנשי תשתיות, להתמחות בניהול פרויקטים בבנייה ולפתח את הקריירה שלהם לנתיבים רווחיים אחרים. הלימודים בקורס ניהול פרויקטים בבניה עוסקים גם בנושאי הבנייה אך בעיקר בנושאי הניהול בתהליך הבניה. כך לדוגמה תלמדו על הצבת לוחות זמנים ועמידה בהם, על ניהול משאבי אנוש בבניה, על תמחור, על עבודה מול ספקים, על רישוי ותהליכי רישוי, על קריאת מפרטים טכניים וכן הלאה.

מה אני צריך כדי ללמוד לימודי בניה?

חלק מהקורסים הקשורים למסגרות של לימודי בניה אינם מחייבים ואינם דורשים תנאים מוקדמים, כגון קורסי שיפוץ בסיסיים או קורסי התמחות בעבודה עם חומרים ספציפיים. עם זאת, הקורסים המעמיקים יותר והנוגעים בניהול בניין או באדריכלות דורשים ידע מקדים ולעתים אף תואר אקדמי.

יש עוד דברים שעלי לדעת?

בהתחשב בעובדה שנושאי הבניין קשורים לתחומים המוגדרים 'הכשרה מקצועית' הרי שמשרד התמ''ת מציע מגוון קורסים בנושא ופותח בפני אנשים רבים מסלולי לימוד בתחום זה. לכן לפני שאתם נרשמים לקורס זה או אחר כדאי לכם לברר אם אתם עומדים בדרישות משרד התמ''ת להכשרה מקצועית וכך תוכלו לחסוך את שכר הלימוד. אותו דבר אמור לגבי לימודים על חשבון הפיקדון למשוחררים הטריים מצה''ל בחלק גדול מהקורסים בתחום זה.

לקבלת מידע ללא התחייבות
מלאו פרטים ונחזור אליכם תוך זמן קצר