קורס מטפלות סוג 2

קורס מטפלות סוג 2

מה נדרש ללימודי מטפלות

אפשרויות קידום והרחבה מקצועית

יתרונות ללימודי מטפלות


למען האמת, כדי לדעת אם את מתאימה ללימודי מטפלות, לא צריך להשקיע הרבה מחשבה. מדובר במבנה אישיות שיש או אין לך, כך שרוב הסיכויים שאת התשובה לשאלה הזו תדעי לבד. למען הדיוק, שמו הרשמי של התפקיד איננו ''מטפלת'', אלא ''מחנכת-מטפלת'', תואר שמצביע על המעמד המקצועי המבוקש ממי שעוסקות בתפקיד. אין המדובר במי שכל תפקידה הוא החלפת חיתולים וניקיונות, אלא אשת מקצוע רצינית ואחראית, שחלק יסודי בתפקידה הוא ערכי ופדגוגי. בשנת 2014 שימשו בתפקידן קרוב ל-20,000 מטפלות בלמעלה מ-1700 מעונות יום בארץ, המופעלים על ידי ארגונים כגון ויצו, אמונה, נעמ''ת, הרשויות המקומיות, החברה למתנ''סים ומרכזים קהילתיים, כמו גם גורמים פרטיים שקיבלו זכיון הפעלה מטעם משרד הכלכלה. כל אותן מטפלות המועסקות בהם נדרשות לתעודת גמר קורס מטפלות כאסמכתא רשמית מחייבת לעיסוק במשרתן. משום אופיו, תחום החינוך מחוייב פיקוח, וביתר שאת כאשר המדובר בטיפול בגיל הרך, בני שלושה חודשים עד שלוש שנים, שמאכלסים את המשפחתונים ומעונות היום. החל ממשרת המבשלת ועד תפקידי הניהול, כל אדם המועסק במסגרות אלו מחוייב באישור עבודה מקצועי רשמי. מעונות היום אמנם אינם מופעלים בדרך כלל ישירות על ידי זרועות המדינה כמו רוב מערכת החינוך בארץ, אולם הם מחוייבים להקפיד על תנאים פיזיים, בטיחותיים, הגייניים ורפואיים על פי דרישות האגף למעונות יום ומשפחתונים לגיל הרך, בתיאום והנחיית רכזות המשפחתונים במשרד התמ''ת. מנגנון האכיפה הממשלתי אחראי לוודא את קיומם של התנאים שיאפשרו את הצרכים ההתפתחותיים של הילדים, תזונתם הבריאה, שמירה על נקיון ותחזוקה ראויה, העשרה מקצועית נדרשת לעובדים, ובעיקר עבודה חינוכית נכונה, הכוללת פעילויות מחזקות, מאתגרות ומגרות, אשר תורמות להתפתחותם של הילדים. במסגרת מחייבת זו, תפקיד המטפלת מתרכז במתן טיפול וחינוך אחראי, שמירה על אקלים רגשי נאות, ויחסי עבודה תקינים ופוריים עם הפעוטות, הגורמים המקצועיים, שאר הצוות וההורים. המדובר בסל משימות מגוון ומשתנה, מספק ומאתגר. יכולת ההכלה המתבקשת מאשת המקצוע, הנכונות להתמודד עם המערכת הרגשית במסגרת עבודת צוות, היא מצד אחד משימה לא פשוטה, אך הזכות לאהוב, לחנך ולהשפיע על הילדים היא מתגמלת מאין כמוה עבור מי שניחנה במבנה האישיות שמקצוע זה מצריך.

מה נדרש ללימודי מטפלות

כאמור, כדי לשמש כמטפלת יש לעבור מבחן רשמי, אך מדובר במבחן קל ופשוט במיוחד. למי שדואגות חלילה, הנה שאלה לדוגמה: ''ילד במעון בנה מגדל משבע קוביות עץ השוות בגובהן. גובה המגדל כולו היה חמישים וששה ס''מ. מהו גובהה של כל קוביה?'' כפי שניתן להיווכח, האתגר אינו גדול, וגם תנאי הסף לקבלה ללימודים אינם מורכבים. בין המכללות המלמדות את הנושא, ישנן גם כאלו שלא דורשות מעבר לעשר שנות לימוד. אפשר ללמוד מסלול קצר ותמציתי שמטרתו היא הכנה לקראת בחינות ההסמכה, ולצידה שעות התרגול המעשיות הנדרשות; אך עם זאת, רובם המכריע של הקורסים מרחיבים את היריעה, ובמהלכם נלמד ידע מקיף יותר מאשר הבסיס המחייב. בעצם, כדי לבחור את מסלול הלימוד המתאים עבורך, עליך לשאול את עצמך ולשקול האם כוונתך היא לעסוק בתחום במשך זמן ולפתח בו עתיד מקצועי, או רק להשיג את האישור המחייב לעבודה בה תעסקי זמנית.

אפשרויות קידום והרחבה מקצועית

מי שמבקשת להתפתח במקצוע מעבר ללימודי הכשרת הבסיס, תוכל לגשת לאחר שנת נסיון במעון מוכר לקורס הסמכת סוג 2. עם סיומו ניתן לגשת למבחן משרד הכלכלה להשגת תעודת גננת מוסמכת בגנים ופעוטונים המוכרים על ידי משרת התעשייה והמסחר. ומשם והלאה ניתן להמשיך ולצבור אישורים ונסיון לקראת לימודי ניהול מעונות ופתיחת פעוטון משל עצמך.

יתרונות ללימודי מטפלות

הכשרה כמטפלת מעונות יום מעניקה תעודת מקצוע רשמית מטעם המדינה, שאמנם קשה להתעשר ממנו, אבל מאפשר השתלבות בארגונים גדולים ויציבים, שיכולים להעניק קביעות תעסוקתית למשך שנים, או גם לפתח את הידע ובהמשך לפתוח עסק פרטי. כמו כן אין לשכוח שמדובר בלימודים שאינם קשים במיוחד, ולא דורשים תנאי קבלה מאתגרים.

לקבלת מידע ללא התחייבות
מלאו פרטים ונחזור אליכם תוך זמן קצר