קורסי מזכירות

לימודי מזכירות

איזה קורסי מזכירות קיימים?

מה אני צריכה כדי ללמוד קורסי מזכירות?

יש עוד דברים שעלי לדעת?


את רוצה ללמוד מקצוע אבל את יודעת שתחום אחד מסוים ישעמם אותך ואת מעדיפה ללמוד משהו גדול יותר? קורסי מזכירות יכולים להתאים לך בדיוק בגלל הסיבה הזאת. את רוצה לעבוד עם אנשים אבל גם מספרים מושכים אותך ואת לא רוצה לבחור בין השניים? קורסי מזכירות יעניקו לך גם את וגם את זה. סדר וארגון היו מאז ומעולם השם השני שלך וכולם תמיד מודים שאת היחידה שאפשר לסמוך עליה שלא תאבד שום דבר, שתדע לתאם הכול בזמן המתאים ושתהיה הכי אחראית שאפשר? הגיע הזמן לעשות מהאופי שלך קריירה ולהצטרף למסלול של קורסי מזכירות. באופן כללי אפשר לומר שתפקידה של מזכירה (או תפקידו של מזכיר, אנחנו לא מתכוונים להיות קטנוניים) הוא לדאוג לסדר ולאשר העניינים במקום העבודה;מכאן ועד להגדרת התפקיד ממש, השמיים הם הגבול. בין היתר מזכירות מתעסקות עם הנהלת חשבונות, קביעת פגישות, משכורות, דו''חות הוצאות והכנסות, קניית אספקה שוטפת למשרד ועיסוקים רבים נוספים שגוזלים בעיקר זמן. החלק המעניין בתפקידים אלו הוא השילוב בין עבודת מזכירות לבין תחומים ספציפיים, כמו מזכירות רפואית או מזכירות משפטית. כך שאם את אוהבת כמה נושאים ורוצה לעבוד בענף שייתן לך הסתכלות של קצת מעבר, קורסי מזכירות יכולים להתאים לך בול.

איזה קורסי מזכירות קיימים?

קורס מזכירות משפטיות נחשב לאחד הקורסים המעניינים ביותר מבין קורסי מזכירות המוצעים בשוק, בייחוד בגלל שהוא ייתן לכם, המשתתפים בו, ראייה כוללת על מערכת המשפט בישראל והיכרות מעמיקה עם התחום הזה, גם בלי ללמוד בבית הספר למשפטים. מזכירה משפטית עוסקת בפתיחה וסגירה של תיקי משרד, קריאת חוזים, חוקים ומיסוי, בתי משפט, מעקב אחרי פסקי דין, מחקר משפטי, סדרי הגשת תביעה, הוצאה לפועל ועוד עיסוקים רבים אחרים. לימודי מזכירות משפטית אורכים בדרך כלל בין כמה חודשים לבין שנה, תלוי במקום שבו את רוצה ללמוד ובסמכויות שתקבלי בסוף הקורס. לימודי מזכירות בכירות ומנהלות לשכה פונה למזכירות פעילות שרוצות להתקדם לתפקידי מזכירות בכירים יותר במקום העבודה שלהן או במקום עבודה עתידי. הנושאים שנלמדים בקורס זה כוללים תחומי שירות רבים ודורשים מכן המשתתפות להפגין ידע ויכולות גבוהות בארגון וניהול, במשרד הממוחשב, בתהליכי קבלת החלטות, בעבודת צוות, בדיני עבודה, באסרטיביות, בשירות לקוחות, בתקשורת בין אישית ובהרבה כלים אחרים שיהפכו אתכן למזכירות בכירות שכל מנהל לשכה היה שמח לגייס. כמו קורס מזכירות משפטית גם לקורס זה אין פרק זמן אחיד והתקופה הדרושה ללימודים משתנה בין מוסד לימודים אחד לשני. מה שחשוב לדעת הוא שקורס מזכירות בכירות לרוב מתקיים במפגשים של פעם או פעמיים בשבוע, כך שאפשר לשמור על מקום העבודה וליהנות מהלימודים בלי לוותר על התקדמות החיים. רגע לפני שאת מתחילה ללמוד קורסי מזכירות, אולי כדאי לך לחשוב גם על קורס הקלדה עיוורת. זה אולי נשמע מאוד בסיסי אבל היכולת להקליד בצורה עיוורת ובקצב מהיר היא חשובה ואף חיונית למזכירה לעתיד, וכדאי שתרכשי את הכלי הזה כמה שיותר מהר. את יכולה ללמוד הקלדה עיוורת בתוכנות מחשב ספציפיות, בקורס מסודר או על ידי תרגול עצמאי.

מה אני צריכה כדי ללמוד קורסי מזכירות?

חלק מהקורסים המוצעים במסגרת לימודי מזכירות פתוחים בפניך ומחכים שרק תירשמי. את תצטרכי להציג תעודת גמר של 12 שנות לימוד או לעמוד במבחן בנושאים מסוימים, אבל באופן כללי תנאי הקבלה אינם גבוהים ולבטח תוכלי למצוא את מקומך באחד מהקורסים הרבים המוצעים. קורסי מזכירות אחרים פתוחים בפני מזכירות שכבר עובדות בתחום ועוזרים להן להעצים את שק הכישורים שלהן ולהתקדם בעבודה, ולכן התנאי הבסיסי של אותם קורסים הוא שתהיי בוגרת קורס מזכירות זה או אחר ותוכיחי שעבדת מספר שנים בתחום.

יש עוד דברים שעלי לדעת?

בהחלט כן. חלק גדול מאותם קורסי מזכירות מוכרים לצורך המענק ללימודים לחיילים משוחררים ולכן אם תרצי למשוך את הכסף כדי לשלם עבור אותם קורסים כדאי לך לברר אם המוסד שבו את מבקשת ללמוד עומד בתנאים הנדרשים לשימוש במענק. ועוד משהו: קיימים עוד הרבה קורסים למזכירות בתחומים שונים (כמו מזכירות רפואית, מזכירות לביטוח, קורס ניהול משרד וכו'). סתם שתדעי.

לקבלת מידע ללא התחייבות
מלאו פרטים ונחזור אליכם תוך זמן קצר