קורס פסיכומטרי

לימודי פסיכומטרי

איזה קורסים של הכנה לפסיכומטרי קיימים?

מה אני צריך כדי ללמוד קורס פסיכומטרי?

יש עוד דברים שעלי לדעת?

לימודי פסיכומטרי

זוכר את הרגע הזה שבו הבנת סוף כל סוף שאתה מזדקן (סליחה, מתבגר)? אולי ההארה הזאת קרתה לך על פסגת הר גבוה בדרום אמריקה, אולי בזמן שניגבת עוד שולחן במסגרת הקריירה המשגשגת שלך במלצרות ואולי בכיתה יב' כששמת לב שאחרי הצבא יש גם חיים, לא רק 'שחרור'. מסתבר שבמדינת ישראל אחד הצעדים הראשונים בדרך לעצמאות אמתית הוא מבחן הפסיכומטרי, לא בגלל שהוא בודק עד כמה אתם מסוגלים לשלם שכר דירה בעצמכם, אלא בגלל שהוא מניח את היסודות לקראת לימודים אקדמיים אי שם בעתיד. למרות שחלק מהחברים שלכם לומדים לקראת המבחן הפסיכומטרי רק עם הספרים והמחברות, אתם יודעים למה אתם מסוגלים – ולשבת סגורים בחדר כדי להתרכז, זה ממש לא הקטע שלכם.

איזה קורסים של הכנה לפסיכומטרי קיימים?

באופן כללי, כפי שכולם יודעים, קורס פסיכומטרי מתבצע במספר רב של מכוני הכנה לפסיכומטרי, חלקם מוכרים יותר וחלקם מוכרים פחות. למרות ההבדלים בין המכונים עצמם, סגנונות הקורס הם דווקא די דומים. קורס פסיכומטרי ארוך (או לפחות ככה אנחנו קוראים לזה) הוא קורס שמתחיל כמה חודשים לפני יום הבחינה עצמו. הלימודים בקורס זה יחייבו אתכם להתייצב פעם בשבוע במכון הפסיכומטרי שבו החלטתם ללמוד, ושאר ההשקעה בבית תלויה בעד כמה שאתם רוצים להצליח במבחן. כמה שבועות בודדים לפני המבחן תצטרכו, מן הסתם, להגיע קצת יותר כדי להשתתף במרתונים, שיעורים ארוכים יותר וסימולציות בחינה. המטרה של כל אלו היא להביא אתכם למבחן הפסיכומטרי כשאתם בכושר ומוכנים לקראת הבאות. קורס פסיכומטרי ארוך ידרוש מכם בסביבות שלושה עד ארבעה חודשים של לימודים, כאשר בזמן הקורס תוכלו להמשיך בחיים כרגיל, בהתחשב בכך שהוא מתקיים לרוב פעם בשבוע. קורס פסיכומטרי מרוכז יעסוק בדיוק באותם נושאים שאותם תלמדו אם תבחרו קורס פסיכומטרי ארוך, רק שהוא יעשה את זה בפחות זמן וביותר שעות במפגש. מה שזה אומר זה שהלימודים במסגרת קורס פסיכומטרי מרוכז מתחילים בדרך כלל כששה שבועות לפני המבחן ודורשים מכם להתייצב כמעט מידי יום במכון הפסיכומטרי שאליו בחרתם להירשם. היתרון הוא שלא תצטרכו לחשוב 'פסיכומטרי' פרק זמן ארוך, החיסרון הוא שתצטרכו להקדיש את כל כולכם ללימודים בתקופת הקורס, בלי יכולת כמעט לעשות שום דבר אחר. קורס פסיכומטרי פרטני או קורס פסיכומטרי לליקויי למידה הם קורסים הפונים לאנשים שמרגישים צורך ביותר תשומת לב מאשר להיות אחד בתוך כיתה, כדי להצליח בבחינה ברמה שהם רוצים. קורסים אלו מוצעים ברוב מכוני הפסיכומטרי והם נפרשים על פני הזמן שאתם, משתתפי הקורס, מגדירים (בהתאם ליכולת של המדריך כמובן). מה שחשוב לציין הוא שהנושאים הנלמדים במסגרת כל קורס פסיכומטרי זה או אחר הם אותם נושאים, וכוללים הכנה לקראת פרקי המבחן: חשיבה מילולית, חשיבה כמותית ואנגלית. במילים אחרות: עברית, מתמטיקה ואנגלית.

מה אני צריך כדי ללמוד קורס פסיכומטרי?

כלום. כלומר: להירשם, לשלם ופשוט להגיע.

יש עוד דברים שעלי לדעת?

אחד הדברים החשובים ביותר שעליכם לדעת הוא שאם אתם רוצים לגשת לבחינה בסיום הקורס, אתם חייבים להירשם דרך המרכז הארצי לבחינות והערכה ולבקש מועד בחינה שמתאים לכך, מיקום שמתאים לכם ולשלם את האגרה. לא מספיק להירשם ולהצטרף לקורס והפרטים שלכם לא עוברים באופן אוטומאטי מהמכון למרכז וחבל שתגיעו לבחינה ולא תהיה לכם את האפשרות להיבחן.

לקבלת מידע ללא התחייבות
מלאו פרטים ונחזור אליכם תוך זמן קצר

מוצרים קשורים