קורס ספרדית

לימודי_שפה_ספרדית

מה נדרש ללימודי ספרדית?


אפשרויות קידום והרחבה מקצועית


יתרונות ללימודי ספרדית


246

560 מיליון דוברי ספרדית חיים בעולם, ועבור כ-430 מיליונים מתוכם מדובר בשפת אם. זוהי הלשון השניה בתפוצתה העולמית במובן זה, תוך שהיא עוקפת את האנגלית וכל שאר השפות מלבד סינית. בנוסף לאלה, עוד עשרים מיליון תלמידים בכל זמן נתון לומדים אותה כשפה שנייה, כולל רוב תלמידי מערכת החינוך האמריקאית ו-7% מתושבי האיחוד האירופאי שדוברים אותה מלבד אזרחי ספרד. במהלך המאות ה-16 וה-17, עם התפשטות האימפריה הספרדית, קנתה לעצמה שפה זו תפוצה בינלאומית רחבה מאוד. כיום היא משמשת כשפה לאומית לא רק באירופה, אלא גם באפריקה (גינאה המשוונית, סהרה המערבית) וכמובן מרבית מרכז ודרום אמריקה, שם מרוכזים כיום מרבית דובריה. הספרדית התפתחה בחצי האי האיברי עם תחילת ימי הביניים מתוך הלטינית המדוברת ובהשפעת הערבית והבאסקית. למעשה, בפי רבים מדובריה היא קרויה גם כיום "קסטיאנו", על שם מקורותיה בממלכת קסטיליה אשר קדמה לספרד המודרנית. השימוש הבינלאומי בלשון זו הוא רב, ומלבד עשרות המדינות בהם ניתן לה מעמד של בכורה, היא משמשת כאחת השפות הרשמיות של האו"ם, האיחוד האירופי, ארגון הסחר העולמי, האיחוד האפריקאי, פיפ"א ועוד רבים.

מה נדרש ללימודי ספרדית

שום דבר. כמו לימודי כל שפה אחרת, אין כל צורך בידע מוקדם כלשהו, וניתן לרכוש את הכישורים מהיסוד, ללא כל הכנה קודמת. יתרה מכך, זוהי לשון הידועה כקלה יחסית ללימוד; לא סתם מצהירות צופות כה רבות ש"למדתי ספרדית מטלנובלות" – רכישת המיומנות היא פשוטה ואינטואיטיבית. אפילו הכתיבה בה היא נוחה ופונטית, עם מעט כללים חריגים, אותיות נחות ומורכבויות נוספות שמכבידות על הלימוד במקרים אחרים. משום תפוצתה הרחבה והביקוש הרב, קל למצוא מסגרות רבות אשר בהן ניתן להשתלם. גם ההכשרה עצמה מהנה ומגוונת יחסית לשפות אחרות, משום הכמות הגדולה של תכנים פופולריים בה – מוזיקה, ספרות פופולרית טלויזיה וקולנוע, המשולבים במהלך הלימוד ומעשירים אותם משמעותית.

אפשרויות קידום והרחבה מקצועית

רוב המוסדות העוסקים בלימודי ספרדית עושים זאת במגוון רמות, וניתן להתאים מסגרת יעילה לכל סטודנט על פי נקודת המוצא והאמביציה האישית למשימה. מרבית בתי הספר ערוכים להביא את התלמידים עד מיומנות מלאה ומקיפה, תוך הגדלת אוצר המילים והקניית חוקי הדקדוק וביטחון עצמי בדיבור ובהגייה.

יתרונות ללימודי ספרדית

ספרדית אינה עוד "סתם שפה" אלא לשון בעלת השפעה רבה, המשמשת כ"לינגואה פראנקה", שפה משותפת ומגשרת בין קבוצות ותרבויות שונות בחלקים רחבים בעולם, שם יש לה מעמד המקביל לזה של אנגלית אצלנו. דבר זה מעלה דרמטית את תועלתה מבחינה תעסוקתית ומעניק יתרון לדובריה במסגרות בינלאומיות כמו סחר חוץ למשל. רבים בטריטוריות דוברות השפה אינם חשופים ובקיאים בלשונות נוספות, כך שמומלץ לדוגמה לעבור לפחות קורס קצר לרכישת יסודות הספרדית לפני טיול ארוך לאמריקה הלטינית. ישנם אפילו מסלולים ייחודיים עבור מוצ'ילרים לעתיד, אשר מכינים לקראת המסע והמפגש עם המקומיים. במסגרתם נלמדים כלים בסיסיים כמו קבלת שירות במסעדות, בתי עסק ותחבורה ומאפשרים התנהלות יומיומית פשוטה. אפשרויות נוספות הן לימוד השפה באופן פרטי, בספרד עצמה, לרוב במסגרת חווייתית ואינטנסיבית, או לימוד עצמאי בבית תוך שימוש באינטרנט ובמורה פרטי מקוון.

לקבלת מידע ללא התחייבות
מלאו פרטים ונחזור אליכם תוך זמן קצר