לימודי תכשיטנות

לימודי תכשיטנות

איזה קורסים של תכשיטנות קיימים?

מה אני צריך כדי ללמוד קורס תכשיטנות?

יש עוד דברים שעלי לדעת?


את אוהבת ליצור תכשיטים ותמיד היו לך כל מיני חרוזים בבית שאיתם הכנת שרשראות, עגילים, צמידים, קישוטים ועוד? קורס תכשיטנות שעוסק בטכניקות אחרות ייתן לך כלים נוספים לפתח את התחביב שלך. מי יודע? אולי עוד תצא מזה קריירה. יש לך ידיים טובות וחוש יצירתי מפותח. אתה מתלבט אם ללמוד מקצוע קונבנציונאלי או לקחת את הכישורים הייחודיים שלך ולעשות איתם משהו. קורס עיצוב תכשיטים או לימודי צורפות יכשירו אותך לעבוד עם חומרים שונים ויאפשרו לך ליצור מסלול חיים שונה ומספק. אתם יוצרים תכשיטים ומתפרנסים מזה לא רע בכלל, אבל מדגדג לכם באצבעות ללמוד עוד דרכים שבהם תוכלו ליצור ולקבל עוד כיוונים שאליהם תוכלו להתפתח? לימודי תכשיטנות שעוסקים בצורפות, בשיבוץ אבני חן ובטכניקות אחרות יכולים להיות יופי של נתיב עבורכם.

איזה קורסים של תכשיטנות קיימים?

קורס תכשיטנות למתחילות (שפתוח כמובן גם בפני מתחילים מהמין הגברי) יקנה לכם מספר טכניקות בסיסיות לעבודת הכנת תכשיטים. במהלך הקורס תתנסו בשיטות עבודה אלו ותטעמו מעולם יצירת התכשיטים ומההנאה הנלווית לעבודה זו. תלמדו שיטות השחלה, מעיכת חרוזים, סגירות איכותיות של תכשיטים, תלמדו ליצור מגוון תכשיטים (שרשראות, חרוזים, קישוטים, מחזיקי מפתחות, מחזיקי משקפיים וכו') ובעיקר תעבדו הרבה עם הידיים ועם הראש כדי לתרגל את כל מה שלמדתם. קורס צורפות מקצועי ילמד אתכם איך להפוך לצורפים במלוא מובן המילה וכיצד לעבוד עם כלי העבודה לצורפים בצורה נכונה ובטוחה. במהלך הקורס תלמדו איך לשרטט את התכשיט שאתם מבקשים ליצור ואיך לפרק את העבודה לשלבים הנכונים, איך לחבר בין מתכות שונות ולבצע הלחמות מורכבות והלחמות עדינות, כיצד לעשות חיבורים באמצעות צירים וטכניקות אחרות, לעבוד עם שאריות של חומרים, לעשות שיבוצים של אבני חן, ליצור תכשיטים עם חללים ונפחים שונים ותרכשו עוד הרבה כלים שיאפשרו לכם ליצור תכשיטים באיכות ובטוב טעם. אם יש לכם ידע בסיסי בצורפות ואתם רוצים להתפתח מעבר למסלול הצורפות המקובל, קורס שיבוץ יהלומים ואבני חן יכול להתאים לכם יופי. במהלך קורס שיבוץ יהלומים ואבני חן תלמדו איך לקבע יהלומים ואבני חן בתכשיטים בהתאם לשרטוט של הצורף והיוצר וכיצד להשתמש באותם אבנים כדי לסגור את התכשיט ולהעניק לו את הייחודיות שלו. תכירו סכינים וטכניקות השחזה נכונות, תלמדו על מבנה האבנים והדרך הטובה ביותר לשבץ אותן, טכניקות שיבוץ שונות (לחץ, מריחה, שיבוץ אומנותי, מסילה ועוד), ותתנסו באופן מעשי בכל התכנים שלמדתם כדי לשכלל את היכולות שלכם ולהגביר את ההנאה מהעבודה.

מה אני צריך כדי ללמוד קורס תכשיטנות?

אם אתם רוצים להירשם וללמוד קורס תכשיטנות בתור תחביב, רוב הסיכויים שלא תצטרכו להציג ניסיון בתחום, תעודה המעידה על הכשרה מקצועית או ידע קודם, אלא אם כן מדובר בקורס מתקדם. במקרה שאתם רוצים להירשם למסלולי לימוד מקצועיים בבתי ספר לאומנות או למקצועות האומנות, בהחלט יתכן שתתבקשו להראות תיק עבודות המעיד על הכישרון שלכם ולעבור ראיון אישי לבדיקת התאמתכם למוסד הלימודים ולמסלול המבוקש.

יש עוד דברים שעלי לדעת?

קיימים מסלולי לימוד במסגרת לימודי צורפות או קורס עיצוב תכשיטים המוגדרים הכשרה מקצועית על ידי משרד העבודה. במקרים אלו משרד התמ''ת משתתף בשכר הלימוד ומאפשר קבלת דמי אבטלה במהלך הלימודים, לאלו העומדים בתנאים הנדרשים. כדאי לכם להיכנס לאתר משרד העבודה ולבדוק את הנושא במקביל לבירורים האישיים שאתם מבצעים לגבי קורס תכשיטנות ולחסוך את שכר הלימוד ברובו או במלואו.

לקבלת מידע ללא התחייבות
מלאו פרטים ונחזור אליכם תוך זמן קצר