קורס עיצוב גרפי

קורס עיצוב גרפי

מה נדרש ללימודי עיצוב גרפי

אפשרויות קידום והרחבה מקצועית

יתרונות ללימודי גרפיקה

תמיד אומרים לא להסתכל בקנקן אלא במה שיש בו, אבל כולנו כל היום סוקרים קנקנים. כל מוצר שאנחנו בוחנים בסופר, כל תוכן מודפס - אינפורמטיבי או שיווקי, כל עטיפת ספר, אתר או ממשק אינטרנט נבחנים בידינו קודם כל כקנקנים, או במילים אחרות – לפי עיצובם החזותי. העיצוב הגרפי הוא חלק מהתקשורת החזותית. מטרתו היא שילוב תמונה וטקסט להעברת מסר מבוקש ומתוכנן. זוהי אמנות שימושית, משמע שחשיבותו של המסר היא זו הדומיננטית לעומת היסוד האסתטי. מלאכתו של היוצר אינה חופשית מהבחינה היצירתית, והוא תלוי בדרך קליטת המסר אצל הנמען; החזות היא המשמשת את האמירה, אשר היא זו הדומיננטית. למעשה אין תוכן מודפס או דיגיטלי שאינו מעוצב גרפית. הדבר נכון גם לגבי עטיפות ואריזות מוצרי צריכה, שלטים וכרזות, וכיום גם במדיה הדיגיטלית, בה כל אתר, ממשק, אפליקציה ומסך מתוכננים ומעוצבים למטרתם היעודה. בעבר היתה המלאכה הגרפית מתבצעת באופן ידני; המעצב נדרש ליכולות שרטוט ואיור, הדבקה וגזירה, סדר ודיוק קפדני, אלא שעם התפתחות המחשבים הביתיים והתוכנות המקצועיות בענף, השתנו פניו, והוא הפך לממוחשב באופן מוחלט. במידה רבה, נמחק בכך הצורך בידיים טובות למלאכה, לטובת אוריינות דיגיטלית. דרך העבודה החדשה הפכה את המקצוע לגמיש בהרבה, ואת העיצובים לתוצר של ניסוי וטעיה, זאת מכיוון שבניגוד לעבר, כל שלב של העשייה ניתן להשיב אחורה ולשנות מחדש בדרך אחרת.

מה נדרש ללימודי עיצוב גרפי

העשייה העיצובית מתבצעת כיום כחלק אינטגרלי ממשימות רבות; כל דבר כמעט שנמצא מול עינינו ואינו טבעי כמו עציץ, או גולמי כמו דף נייר, עבר במהלך מחזור חייו תהליך עיצובי. כל עמוד שאנו קוראים, כל אביזר שמשתמשים בו, נפגש בשלב כלשהו עם תוכנה גרפית, או לכל הפחות תוכנת שרטוט. תחום העיצוב הגרפי, בהתאמה, מעסיק רבים, ברמות מקצועיות שונות וברמות מיומנות אחרות. כדי ללמוד גרפיקה ברמה בסיסית, או את התוכנות העיצוביות עצמן, לא נדרשים תנאי קבלה מיוחדים או אפילו מאמצים מרובים. עם זאת, יש לזכור כי אין המדובר בלימודי עיצוב, אלא רק ברכישת הכלים הטכניים שהמקצוע נדרש להם. קורסים כאלה מכשירים לטווח הבינוני והנמוך של המקצוע. בוגרי מסלולים אלה נקראים בלשון המקצועית ''ביצועיסטים'', ועוסקים בדרך כלל בעיצובים בסיסיים ומשימות שהן טכניות בעיקרן. על מנת להפוך למעצב רציני ונחשב, יש להשקיע בלימודי עיצוב ותקשורת חזותית, שהם מורכבים בהרבה, ומצריכים רמות גבוהות יותר של השקעה, לעתים גם יותר מלימוד אקדמי ממוצע, זאת בגלל כמות התרגולים והפרוייקטים הרבים שיש להגיש ומאפיינים מאוד את דרך הלימוד.

אפשרויות קידום והרחבה מקצועית

ניתן להיכנס למקצוע דרך נתיבים רבים. קורסים בסיסיים של פוטושופ, אילוסטרייטור, אינדיזיין או גרפיקה ממוחשבת ככלל, יאפשרו השתלבות בתפקידים פשוטים, עיצובים טכניים או כוח עזר במשרדי עיצוב. עם רכישת המיומנות והאהבה לתחום, ניתן תמיד להעשיר את הידע והיכולות בלימודי העשרה נוספים שיעצימו את הכישורים הקיימים, ועם הזמן יובילו למשימות עיצוביות בעלות משקל רב יותר. את הדרך הזו, שכוללת יסודות לא סדורים, איטיים והססניים, ניתן להמיר בלימודי עיצוב גרפי מקיפים, אותם ניתן לקיים או במסגרת מקצועית, או במסגרת אקדמית, אלו אגודים כיום בדרך כלל תחת הכותרת ''תקשורת חזותית'', וכוללים גם אנימציה ושימוש בסאונד. במסגרת כזו מוכשרים המשתתפים בכל מיומנויות המקצוע באופן מקיף ויסודי.

יתרונות ללימודי גרפיקה

לימודי גרפיקה מאפשרים תעסוקה במספר דרגות ואיפיונים; ניתן לעבוד כשכיר, או לפתוח סטודיו עצמאי, כולל מהבית – אפשרות מועדפת אצל רבים במקצוע. זהו תחום שנוח יחסית לעסוק בו כמקצוע משלים-הכנסה משום שהעבודה יכולה למעשה להתבצע בכל שעה ובאופן עצמאי. כמו כן, התוכנות הגרפיות יכולות לשמש כאפיק אמנותי מרתק למי שהנושא קרוב לליבו.

לקבלת מידע ללא התחייבות
מלאו פרטים ונחזור אליכם תוך זמן קצר