לימודי בניית אתרים

לימודי בניית אתרים

מה נדרש ללימודי בניית אתרים?

אפשרויות קידום והרחבה מקצועית

יתרונות ללימודי בניית אתרים

בשנים האחרונות ישנה מגמה ברורה לפיה כל חברה, ארגון עסק גדול, עסק קטן - אפילו משפחתי, ערוצי טלוויזיה, עיתונים ואנשים פרטיים מתפעלים אתר אינטרנט, בין אם תדמיתי-ייצוגי, או חנות מקוונת. בנסיבות שכאלה, למידת בניית אתרי אינטרנט הוא דבר מועיל ומבוקש. עוד ב-2008 הכריזה ענקית החיפוש גוגל שכמות כתובות ה-URL באינטרנט (רצף תווים המשמש לייצוג דפים וקבצים ברשת) הגיעה ליותר מטריליון (אלף מיליארד), והמספרים האלו רק ממשיכים ועולים בכל יום. בקורסים תפגשו מושגים רבים מעולם ההיי-טק שיהוו בסיס נוח לכל עולם התכנות, הנה כמה מהמרכזיים ביניהם: רספונסיבי – כנראה המושג החשוב ביותר בתחום בשנים האחרונות, רספונסיביות היא התאמה של אתר למכשיר בו הוא פועל. היום, כאשר לכל אחד יש מכשירים ניידים שמחוברים לרשת, בעיקר טלפונים חכמים וטאבלטים, ישנו צורך חשוב להתאים את התצוגה למכשירים אלו. ההבדל נובע מהגודל של המסך, שמחייב צמצום בפרטים, ומפחית ומיכולות הגולש לבצע פעולות מסובכות יותר. אתר לא רספונסיבי יכול לפגוע קשות בהנאה של הגולש, וברצון שלו לחזור וליכנס אליו (גם אם אחר כך במחשב), וגם מדורג נמוך יותר במנועי החיפוש. Frontend / Backend - הקשר בין המשתמש למערכת. פיתוח של מערכת ניהול תוכן למשל, זו דוגמה לפיתוח Frontend שבו יוצרים ממשק לקבלת מידע בין משתמש לאתר. ה-Backend של האתר הוא החלק שלא חשוף למשתמש. הוא כולל לרוב מידע בנוגע לארכיטקטורה של האתר ויישומים מסוימים בו. בנוסף, הוא מתעסק בתקשורת עם השרת והעברת המידע אליו וממנו. UX – חוויית משתמש (User Experience) היא האינטראקציה של הגולש עם האתר. עיצוב זה מסתמך על למידה והבנה מעמיקה של התנהגות הקהל. המטרה היא להקל כמה שאפשר על הניווט בתוך התכנים, בביצוע פעולות כמו הקלקה, גלילה, תיבות כתיבה, השארת פרטים, הורדת תוכן וכדומה. UI - עיצוב ממשק המשתמש (User Interface) מתייחס לחזותו של הממשק. במהלכה מתבצעת בחירת הפונקציונאליות שנראה על המסך, כמו שדות מלל, כפתורים, רשימות וגלילת העכבר, העיצוב צריך להסתמך על מטרת האתר ולהתאים לצורך של הגולש. המטרה היא שהניווט לא יהיה מסובך, והגולש לא יגיע למצב בו החליט לנטוש את האתר. CMS - מערכת ניהול תוכן (Content Management System). באמצעותה מתנהלים העדכונים והמידע המוצג מבלי להתעסק באופן מתמיד בקוד תוכנה. זהו ממשק הפעולה בו מעלים תמונות, מעדכנים תוכן וכותרות, מזינים כתבות, חדשות ומבצעים, או מציגים מוצרים חדשים. מערכות CMS טובות הן כאלו שגם מי שאינו בעל ידע בתכנות יצליח להשתמש בהן בקלות. API - ראשי תיבות של Application Programming Interface, הוא הקוד שמאפשר התקשרות עם אתרים אחרים. למשל הטמעה של מפה מגוגל או קישור לפייסבוק מתבצעים על ידי שימוש ב-API של אתרים אלו.

מה נדרש ללימודי בניית אתרים

  כדי להיכנס לתחום לא צריך ידע מוקדם, לימודים אקדמאיים, ניסיון תעסוקתי או אפילו תעודת בגרות ופסיכומטרי. כל מה שנדרש הוא גישה בסיסית למחשב, יכולת למידה ורצון להיכנס לעולם ההיי-טק, בקורסים לפיתוח ובניית אתרים תמצאו תלמידים בעלי מוטיבציה, שרוצים להצליח בעולם שמתקדם במהירות לכיוון של חיים מקוונים.  

אפשרויות קידום והרחבה מקצועית

אפשרויות ההתקדמות והפיתוח המקצועי בתחום הן כמעט אין סופיות. בניית אתרים ולמידת שפות התכנות הבסיסיות יכולות לתת את הבסיס לעולם ההיי-טק בצורה מעולה, החל מאפליקציות, שהוא תחום רחב לכשעצמו, דרך אבטחת מידע, ניהול תוכן ועד שפות תכנות לחומרה ותוכנה. פלטפורמות וממשקים חדשים מתפתחים כל הזמן, ויש לשמור את היד על הדופק. בנוסף, בעלי ידע בתחום יוכלו להשתלב בלימודים אקדמאיים להנדסת תוכנה, חומרה ומדעי המחשב בצורה חלקה יותר. תארים מבוקשים בכל מוסדות הלימוד הגבוהים, כאשר המשכורות הגבוהות בהיי-טק הן מניע חשוב בבחירה.

יתרונות ללימודי בניית אתרים

מעבר לאפשרויות הפיתוח המקצועי הרב, ללימוד פיתוח אתרים ישנן תועלות רבות: עבודה מעניינת ומאתגרת מאוד, אותה ניתן לבצע גם מהבית ובזמנים הנוחים לך. שימוש אישי - לדוגמה בניית אתר עבור העסק שלך או של חברים, ובראש ובראשונה ההנאה מיצירת אתר חדש, מלאכה שלא רק מביאה תועלת, אלא גם מפתחת את יכולות החשיבה, האסתטיקה, הראייה המרחבית והתכנונית.

לקבלת מידע ללא התחייבות
מלאו פרטים ונחזור אליכם תוך זמן קצר